Η άλλη πλευρά των μέσων μαζικής δικτύωσης
Share This Article
Με αφορμή ένα βίντεο στο ιντερνέτ (το οποίο παρατίθεται παρακάτω) σκέφτηκα να γράψω αυτό το άρθρο. Το βίντεο αυτό δείχνει, εν ολίγής, την επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ψυχολογία μας. Πως, αυτά, αργά και σταθερά καταφέρανε να επηρεάσουν το τρόπο σκέψης και την κρίση μας.
Η επιρροή αυτή, έχει δυο πλευρές. Στην καλή της πλευρά, μπορεί να παρασύρει ανθρώπους να συμμετάσχουν σε φιλανθρωπικούς σκοπούς, να γίνει συγκέντρωση χρήματων για αγορά αγαθών και να δημιουργήσουν ομάδες, που σκοπό έχουνε να ενημερώσουν τον κόσμο για ευαίσθητα θέματα. Από την άλλη πλευρά, έχει βρεθεί ότι τα μέσα μαζικής επικοινωνίας μπορούν να γίνουνε αίτιες για εκδήλωση ακραίων συμπεριφορών ακόμα και να ασκηθεί κάποια μορφής ψυχολογικής βίας.
Όμως αυτές οι αντιδράσεις εξαρτώνται πάντα από την προσωπικότητα του ατόμου και πως αυτό ερμηνεύει τα μνήματα που λαμβάνει από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Εάν για παράδειγμα, κάποιος έχει ανάγκη να συγκεντρώσει πολλά “μου αρέσει” σε μια φωτογραφία που ανάρτησε, αυτό πιθανών δηλώνει α ότι έχει ανάγκη από αλλά πράγματα που πιθανώς να είναι η αγάπη, η συμπόνοια ίσως και η αναγνώριση. Είναι κάτι που επιβεβαιώνει ξκαι ο επιχειρηματίας David Amerland, με την φράση του “Ότι τα μέσα μαζικής κοινωνικής δικτύωσης είναι εθίστηκα επειδή ακριβώς μας δίνουν κάτι που δεν υπάρχει για εμάς στον πραγματικό κόσμο”
Τέλος, σε αυτό το βίντεο σχολιάζεται πως έχει χαθεί η αγάπη για το συνάνθρωπο, που είναι, ίσως, το ποιο πολύτιμο προσόν ενός ανθρώπου. Η αγάπη να κάνεις καλό στους διπλά σου, ακόμα και αν δεν σου ζητηθεί. Είναι κάτι που ανάφερα και σε ένα άλλο άρθρο, ότι αυτός ο κόσμος χρειάζεται αγάπη και τίποτα άλλο. Έτσι ο κόσμος θα γινότανε ένα κράμα ανιδιοτέλειας και αγάπης.